Spring til hovedindhold

Forslag

Registrer til- og afgang af våben ifm. samlertilladelse

Registrer dine oplysninger, hvis der sker til- eller afgang af våben til din samlertilladelse. Indsend årlig liste over våben på din samlertilladelse.

Hav følgende parat
Du skal logge ind med dit MitID.

Du skal oplyse journalnummeret på den våbentilladelse, du melder ændringer til.

Du skal medsende en af følgende to typer lister alt efter, om din registrering angår løbende udskiftning af våben i samlingen eller årlig dokumentation af din samling:

  • Til- og afgangsliste over de våben, som der kommet til eller udgået fra din samling
  • Årlig liste over hele din samling
Spørgsmål og svar

Alle borgere over 15 år i Danmark har mulighed for at få et MitID. Har du ikke allerede et, kan du derfor bestille det. Du kan bestille MitID via din bank eller på borger.dk

 

Hvis du ikke har MitID, skal du sende de oplysninger, som vi skal bruge til at behandle din ansøgning, samt kvittering for indbetaling af afgift, som brevpost. Se kontaktoplysninger

Du skal dog være opmærksom på, at det forlænger sagsbehandlingstiden væsentligt, hvis du vælger at ansøge med brevpost. Det skyldes, at brevpost øger risikoen for fejl i ansøgningen, at vi skal bruge længere tid på manuel indtastning af dine data, og at PostNord typisk skal bruge op til fem dage på levering af almindelige breve.

 
Det koster ikke noget at registere ændringer til samlertilladelse. 

Når du har indsendt din blanket digitalt, modtager du en kvittering med Digital Post. Hvis vi mangler yderligere oplysninger i forbindelse med din ansøgning, vil vi kontakte dig. Ellers vil du modtage afgørelsen med digital post.

 

 
I perioder med højsæson, ferie og helligdage kan der forekomme længere sagsbehandlingstid.

 

Kontakt Tilladelser

Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp til din ansøgning, kan du kontakte enheden for Tilladelser

Se kontaktoplysninger