Spring til hovedindhold

Forslag

Misbrug af betalingskortoplysninger i webshops

Du er ved at anmelde, at der er blevet betalt med stjålne betalingskortoplysninger i forbindelse med køb af varer eller ydelser i din webshop.

Under anmeldelsen vil du have mulighed for at vedhæfte dokumenter og beskrive forholdet nærmere i et fritekstfelt.
Du bedes have følgende oplysninger klar
Du vil undervejs i din anmeldelse blive bedt om at vedhæfte transaktionsdetaljerne vedr. ordren, hvoraf bl.a. ip-adresse, portnummer og lignende oplysninger fremgår.
Du vil undervejs i din anmeldelse blive bedt om at vedhæfte den chargeback-skrivelse, som du har modtaget fra kreditkortudbyderen.

Du vil undervejs i din anmeldelse blive bedt om at vedhæfte købsfakturaen og angive de varer, som fremgår af denne.

Det kan fx være bruger-id, Facebook-profil, adresse, telefonnummer, e-mailadresse o.l.
Du kan kun anmelde ved brug af MitID eller virksomheds-medarbejdersignatur.
Gem al dokumentation, også efter du har sendt det til politiet.

Brug dit MitID, og gem al dokumentation – også efter du har sendt din anmeldelse

Hvis du anmelder ved brug af personligt MitID, bedes du angive virksomhedens CVR-nummer i fritekstfeltet

Hvad sker der, når jeg har anmeldt?
Kvitteringen vil bl.a. indeholde et journalnummer, som du bedes oplyse, hvis du senere henvender dig om din anmeldelse. 
I politiet bestræber vi os på at behandle din anmeldelse så hurtigt som muligt. Vi modtager imidlertid mange anmeldelser om økonomisk svindel på nettet, så vi kan ikke på forhånd sige, hvornår din anmeldelse vil blive behandlet.