En inkassovirksomhed skal udøve sin inkassovirksomhed i overensstemmelse med god inkassoskik.
Hvad kan du klage over?
Du kan klage over den adfærd eller den fremgangsmåde, som inkassovirksomheden anvender. Inkassovirksomheden må ikke udsætte dig for et urimeligt pres, skade eller ulempe.
Vi kan ikke behandle en klage over selve gældsforholdet.
Bemærk at du skal fortsætte med at betale din gæld
Din inkassosag fortsætter som udgangspunkt, imens vi behandler din klage. Hvis du ønsker inddrivelsen sættes i bero, skal du kontakte inkassovirksomheden.
Forbrugerombudsmanden behandler klager over inkassovirksomheder i henhold til markedsføringsloven.
Du kan læse mere her.
Eftersend filer i forbindelse med klage over inkassovirksomheder:
Eftersend filer som digital post som borger
Hav følgende parat
MitID
Kopi af opkrævning(er), inkassoskrivelse, inkassovarsel eller rykkere
Kopier af mails, SMS’er eller breve o.lign. sendt mellem dig og virksomheden
OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
- Når vi har modtaget din klage, vil vi bede inkassovirksomheden om at komme med en udtalelse til sagen. Efter udtalelsen vil du få mulighed for at komme med dine bemærkninger til sagen.
- Hvis du har nye oplysninger vil disse blive sendt i høring hos inkassovirksomheden. inkassovirksomheden vil få mulighed for at sende bemærkninger til oplysningerne. Du får ligeledes mulighed for at komme med dine bemærkninger.
- Når vi vurderer, at vi har alle nødvendige informationer, træffer vi en afgørelse.
Husk, at fuldmagten skal være underskrevet af personen, som giver fuldmagt. Alternativt kan personen ringe og give sin fuldmagt mundtligt på tlf. 96101431.