Masseregistrering af våbentransaktioner
Hvis I skal registrere mere end ét våben, en våbendel eller våbentilbehør, skal I udfylde et Excel-ark til masseregistrering af våbentransaktioner.
Bemærk, at alle genstande skal komme fra samme sælger. Hvis I vil registrere oplysninger om genstande fra forskellige sælgere, skal I lave en registrering per sælger.
Hav følgende parat
I skal oplyse følgende våbendata:
- Våbennummer
- Våbentype
- Fabrikat
- Model
- Ladesystem
- Kaliber
- Pibelængde målt fra pibens munding til enden af patronkammeret
- Våbnets totallængde målt fra kolben til mundingen
Spørgsmål og svar
Hvis jeres virksomhed ikke har MitID, skal I sende de oplysninger, som vi skal bruge til at behandle jeres ansøgning, som brevpost. Se kontaktoplysninger.
I skal dog være opmærksom på, at det forlænger sagsbehandlingstiden væsentligt, hvis I vælger at ansøge med brevpost.
Det skyldes, at brevpost øger risikoen for fejl i ansøgningen, at vi skal bruge længere tid på manuel indtastning af jeres data, og at PostNord typisk skal bruge op til fem dage på levering af almindelige breve.
Når I har registreret jeres våbentransaktion, som annullerer en borgers våbentilladelse, modtager I en kvittering via Digital Post, og I skal ikke foretage jer yderligere.
Kvitteringen er jeres dokumentation for, at I har anmodet om at registrere ændringer til våben i jeres våbenbog. I hører kun fra os, hvis vi har spørgsmål til jeres anmodning.
Kontakt Tilladelser
Hvis I har spørgsmål eller har brug for hjælp til jeres ansøgning, kan I kontakte enheden for Tilladelser i Politiets Administrative Center.
Se kontaktoplysninger