Masseregistrering af våbentransaktioner
Hvis I skal registrere mere end ét våben, en våbendel eller våbentilbehør, skal I udfylde et Excel-ark til masseregistrering af våbentransaktioner.
Bemærk, at alle genstande skal komme fra samme sælger. Hvis I vil registrere oplysninger om genstande fra forskellige sælgere, skal I lave en registrering per sælger.
Hav følgende parat
Du skal oplyse følgende våbendata:
- Våbennummer
- Våbentype
- Fabrikat
- Model
- Ladesystem
- Kaliber
- Pibelængde målt fra pibens munding til enden af patronkammeret
- Våbnets totallængde målt fra kolben til mundingen
Spørgsmål og svar
Du skal dog være opmærksom på, at det forlænger sagsbehandlingstiden væsentligt, hvis du vælger at ansøge med brevpost. Det skyldes, at brevpost øger risikoen for fejl i ansøgningen, at vi skal bruge længere tid på manuel indtastning af dine data, og at PostNord typisk skal bruge op til fem dage på levering af almindelige breve.
Når du har registreret din våbentransaktion, som annullerer en borgers våbentilladelse, modtager du en kvittering via Digital Post, og du skal ikke foretage dig yderligere.
Kvitteringen er din dokumentation for, at du har anmodet om at registrere ændringer til våben i din våbenbog. Du hører kun fra os, hvis vi har spørgsmål til din anmodning.
Kontakt Tilladelser
Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp til din ansøgning, kan du kontakte enheden for Tilladelser
Se kontaktoplysninger