Spring til hovedindhold

Forslag

Midt- og Vestjyllands Politi

Nyhed

15. september 2021 09:14

To mænd begæres varetægtsfængslet i drabssag

Midt- og Vestjyllands Politi har i går anholdt to unge mænd i Herning. Mændene, der er henholdsvis 21 og 22 år, er sigtet for drabet på en 22-årig mand.

Politiet var i går til stede på flere adresser i Herning. Her blev to personer anholdt og sigtet for et drab, der blev begået i begyndelsen af august.

 

Stort efterforskningsarbejde før anholdelse

En 22-årig mand blev om natten den 5. august 2021 stukket i brystet og døde kort tid efter af sine skader. Ifølge politiet tyder efterforskningen fortsat på, at der er tale om et internt opgør i en gruppe med relation til narkomiljøet i Herning.

”Vi har arbejdet intensivt med den her sag, og det er dét store efterforskningsarbejde, der gør, at vi i går kunne skride til anholdelse af de to personer. Vi kender fortsat ikke det konkrete motiv for knivstikkeriet, men det vil vi i den kommende efterforskning søge at afklare”, siger politikommissær Tue Nissen, der er leder af sektionen for personfarlig kriminalitet ved Midt- og Vestjyllands Politis centrale efterforskning. 

 

Grundlovsforhør onsdag

De anholdte er sigtet for manddrab efter straffelovens § 237. De fremstilles i dag kl. 10.00 i grundlovsforhør ved retten i Herning med krav om varetægtsfængsling. Af hensyn til den videre efterforskning vil anklagemyndigheden begære retsmødet holdt for lukkede døre, og politiet har på nuværende tidspunkt ikke yderligere kommentarer til sagen.

Pressekontakt

Telefon: 51731906
 

22. juni 2026

Midt- og Vestjyllands Politi

Fire nye anholdelser relateret til aktuel konflikt

Fire mænd i alderen 18 til 22 år er anholdt og forventes klokken 12.00 i dag, mandag den 22. juni 2026, fremstillet i grundlovsforhør ved Retten i Herning.

19. juni 2026

Midt- og Vestjyllands Politi

Udenlandske fartsyndere lægger millioner i statskassen

41 millioner kroner - så mange penge har udenlandske bilister på halvandet år lagt i statskassen, efter Politiets Administrative Center har fået bedre mulighed for at sende bøder til fartsyndere uden for landets grænser.

18. juni 2026

Midt- og Vestjyllands Politi

Fire udlændinge varetægtsfængslet for tyveri af entreprenørmaskine

Onsdag blev fire polske mænd varetægtsfængslet for at have stjålet en minilæsser fra en byggeplads i Silkeborg.