Spring til hovedindhold

Forslag

Abonnement (fx teleselskaber)

Du er ved at anmelde, at en kunde har gjort indsigelse mod et abonnement oprettet i dennes navn. Ofte vil der under oprettelsen ligeledes være købt et produkt, fx en mobiltelefon.

Hvis det fremgår, at abonnementet er oprettet i en fysisk telebutik

Skal I ikke anmelde det her, men til jeres lokale politi på tlf.: 114 eller ved fysisk henvendelse på en politistation.
Under anmeldelsen vil du have mulighed for at vedhæfte dokumenter og beskrive forholdet nærmere i et fritekstfelt.
Du bedes have følgende oplysninger klar

I bedes vedhæfte al den dokumentation, som I har vedr. abonnementet, fx:

 

  • Ansøgningsblanketten.
  • Kontrakten.
  • Øvrige oplysninger vedr. ansøgeren.

 

Hvis der er solgt en vare, fx en mobiltelefon, i forbindelse med oprettelse af abonnementet, bedes I vedhæfte forsendelsesoplysningerne samt varens serienummer eller IMEI-nummer.

Når I foretager anmeldelsen, bedes I vurdere, om I har flere oplysninger, som kan hjælpe politiet i forbindelse med efterforskningen af sagen.

Brug dit MitID, og gem al dokumentation – også efter du har sendt din anmeldelse

Hvis du anmelder ved brug af personligt MitID, bedes du angive virksomhedens CVR-nummer i fritekstfeltet

Hvad sker der, når jeg har anmeldt?
Kvitteringen vil bl.a. indeholde et journalnummer, som du bedes oplyse, hvis du senere henvender dig om din anmeldelse. 
I politiet bestræber vi os på at behandle din anmeldelse så hurtigt som muligt. Vi modtager imidlertid mange anmeldelser om økonomisk svindel på nettet, så vi kan ikke på forhånd sige, hvornår din anmeldelse vil blive behandlet.