Spring til hovedindhold

Forslag

Andet vedr. e-mail, SMS eller telefonopkald

Du er ved at anmelde, at foreningen eller virksomheden har været udsat for andet end det, som er nævnt på foregående side, som vedrører mail eller telefonopkald.

Under anmeldelsen vil du have mulighed for at vedhæfte dokumenter og beskrive forholdet nærmere i et fritekstfelt.
Du bedes have følgende oplysninger klar

Du bedes vedhæfte samtlige relevante dokumenter undervejs i din anmeldelse til brug for efterforskningen, fx:

 

  • Den originale mailkorrespondance med gerningspersonen.
  • Skærmprint af opkaldslisten fra telefonen visende de indgående opkald.
  • Udvidede betalingskvitteringer fra din netbank på samtlige overførsler visende afsender- og modtagerkonto.
Beskrivelse af hændelsesforløbet.
Når I foretager anmeldelsen, bedes I vurdere, om I har flere oplysninger, som kan hjælpe politiet i forbindelse med efterforskningen af sagen.

Brug dit MitID, og gem al dokumentation – også efter du har sendt din anmeldelse

Hvis du anmelder ved brug af personligt MitID, bedes du angive virksomhedens CVR-nummer i fritekstfeltet

Hvad sker der, når jeg har anmeldt?
Kvitteringen vil bl.a. indeholde et journalnummer, som du bedes oplyse, hvis du senere henvender dig om din anmeldelse. 
I politiet bestræber vi os på at behandle din anmeldelse så hurtigt som muligt. Vi modtager imidlertid mange anmeldelser om økonomisk svindel på nettet, så vi kan ikke på forhånd sige, hvornår din anmeldelse vil blive behandlet.