Spring til hovedindhold

Forslag

Andre falske e-mails, SMS eller telefonopkald (phishing)

Du er ved at anmelde, at nogen har sendt foreningen eller virksomheden en falsk e-mail eller SMS med det formål at lokke betalingskortoplysninger ud af den.

Under anmeldelsen vil du have mulighed for at vedhæfte dokumenter og beskrive forholdet nærmere i et fritekstfelt.
Du bedes have følgende oplysninger klar
Du bedes vedhæfte e-mailen eller et skærmprint af SMS'en, som du modtog. Ved telefonopkald bedes du angive et eventuelt telefonnummer i fritekstfeltet under anmeldelsen.
Når I foretager anmeldelsen, bedes I vurdere, om I har flere oplysninger, som kan hjælpe politiet i forbindelse med efterforskningen af sagen.

Brug dit MitID, og gem al dokumentation – også efter du har sendt din anmeldelse

Hvis du anmelder ved brug af personligt MitID, bedes du angive virksomhedens CVR-nummer i fritekstfeltet

Hvad sker der, når jeg har anmeldt?
Kvitteringen vil bl.a. indeholde et journalnummer, som du bedes oplyse, hvis du senere henvender dig om din anmeldelse. 
I politiet bestræber vi os på at behandle din anmeldelse så hurtigt som muligt. Vi modtager imidlertid mange anmeldelser om økonomisk svindel på nettet, så vi kan ikke på forhånd sige, hvornår din anmeldelse vil blive behandlet.