Under anmeldelsen vil du have mulighed for at vedhæfte dokumenter og beskrive forholdet nærmere i et fritekstfelt.
Du bedes have følgende oplysninger klar
- Den originale mailkorrespondance med gerningspersonen.
- Detaljerede betalingskvitteringer, som viser både afsender- og modtagerkonto.
- Om muligt en auditlog/hændelseslog indeholdende de af gerningspersonen opsatte mailregler, hvis I mener, at jeres mailkonto kan være blevet kompromitteret.
- Angiv om afsenderbanken er orienteret, og om banken har forsøgt at få pengene tilbageført.
- Beskrivelse af hændelsesforløbet med en tidslinje, samt med henvisning til hvor i korrespondancen, at der gives falske betalingsoplysninger, og om der er grund til at antage, at adgangen til jeres mailkonto er kompromitteret.
Når I foretager anmeldelsen, bedes I vurdere, om I har flere oplysninger, som kan hjælpe politiet i forbindelse med efterforskningen af sagen.
Brug dit MitID, og gem al dokumentation – også efter du har sendt din anmeldelse
Hvis du anmelder ved brug af personligt MitID, bedes du angive virksomhedens CVR-nummer i fritekstfeltet
Hvad sker der, når jeg har anmeldt?
Kvitteringen vil bl.a. indeholde et journalnummer, som du bedes oplyse, hvis du senere henvender dig om din anmeldelse.
I politiet bestræber vi os på at behandle din anmeldelse så hurtigt som muligt. Vi modtager imidlertid mange anmeldelser om økonomisk svindel på nettet, så vi kan ikke på forhånd sige, hvornår din anmeldelse vil blive behandlet.