Læs venligst nedenstående vejledning, inden du foretager anmeldelsen
Kontakt hurtigst muligt jeres bank og få spærret kortet. I skal ligeledes gøre indsigelse over de beløb, som er trukket fra jeres kort, da det har betydning for, om I får dækket noget af tabet.
Politiet ønsker kun én anmeldelse af forholdet. Aftal med jeres bank, hvem der indgiver anmeldelse.
Politiet ønsker kun én anmeldelse af forholdet. Aftal med jeres bank, hvem der indgiver anmeldelse.
Du bedes have følgende oplysninger klar
Det er vigtigt for den videre efterforskning, at I angiver det misbrugte betalingskorts kortnummer i fritekstfeltet, når I foretager anmeldelsen.
I bedes vedhæfte al den dokumentation, som I har vedr. købet, fx:
- Skærmprint af posteringer og underbilag fra jeres netbank. Det er vigtigt at I angiver præcis hvilke posteringer, som I ikke kan vedkende jer.
- Jeres indsigelse eller tro- og loveerklæring til banken (oplys, hvilken bank der er tale om).
- Oplysninger om evt. kendskab til gerningspersonen.
Når I foretager anmeldelsen, bedes I vurdere, om I har flere oplysninger, som kan hjælpe politiet i forbindelse med efterforskningen af sagen.
Brug dit MitID, og gem al dokumentation – også efter du har sendt din anmeldelse
Hvis du anmelder ved brug af personligt MitID, bedes du angive virksomhedens CVR-nummer i fritekstfeltet
Hvad sker der, når jeg har anmeldt?
Kvitteringen vil bl.a. indeholde et journalnummer, som du bedes oplyse, hvis du senere henvender dig om din anmeldelse.
I politiet bestræber vi os på at behandle din anmeldelse så hurtigt som muligt. Vi modtager imidlertid mange anmeldelser om økonomisk svindel på nettet, så vi kan ikke på forhånd sige, hvornår din anmeldelse vil blive behandlet.