Spring til hovedindhold

Forslag

Svindel ved køb

Du er ved at anmelde, at din forening eller virksomhed har købt en vare eller ydelse, som ikke er blevet leveret.

Under anmeldelsen vil du have mulighed for at vedhæfte dokumenter og beskrive forholdet nærmere i et fritekstfelt.
Du bedes have følgende oplysninger klar
Det kan fx være bruger-id, hjemmesidens adresse, Facebook-profil, adresse, telefonnummer, e-mailadresse o.l.
  • Skærmprint af den korrespondance, som I har haft med gerningspersonen.
  • Skærmprint af betalingskvitteringen, fx MobilePay-kvittering eller den detaljerede kvittering fra netbank.
Når I foretager anmeldelsen, bedes I vurdere, om I har flere oplysninger, som kan hjælpe politiet i forbindelse med efterforskningen af sagen.

Brug dit MitID, og gem al dokumentation – også efter du har sendt din anmeldelse

Hvis du anmelder ved brug af personligt MitID, bedes du angive virksomhedens CVR-nummer i fritekstfeltet

Hvad sker der, når jeg har anmeldt?
Kvitteringen vil bl.a. indeholde et journalnummer, som du bedes oplyse, hvis du senere henvender dig om din anmeldelse. 
I politiet bestræber vi os på at behandle din anmeldelse så hurtigt som muligt. Vi modtager imidlertid mange anmeldelser om økonomisk svindel på nettet, så vi kan ikke på forhånd sige, hvornår din anmeldelse vil blive behandlet.