
Foto: SSJÆ
Borgernært Politi skal medvirke til at skabe en mere direkte dialog mellem borgere og politi
Igennem en mere direkte dialog med en betjent, der har kendskab til lokalområdet, vil vi gerne forebygge utryghed, få mere viden om lokalområdet, informere om kriminalitetsbilledet og om hvordan borgerne selv kan hjælpe til at forebygge kriminalitet som f.eks. indbrud.
Kontaktbetjenten følger op på borgernes bekymringer eller problemstillinger
Det kan evt. være ved at inddrage andre afdelinger i politiet, f.eks. færdselsafdeling ved knallertkørsel på stisystemer eller eksterne samarbejdsparter. Efterfølgende giver kontaktbetjenten feedback omkring politiets håndtering af problemstillingen.
Egentlig anmeldelser om konkrete forhold indgives som normalt via 1-1-4
Tryghedsambassadøren skal IKKE fungere som meddeler, stikker eller lignende.
Du kan naturligvis altid henvende dig via 1-1-4 til politiets servicecenter om generel utryghed og problemstillinger, som ikke er hastende. Herefter kan vores medarbejder skabe den ønskede kontakt til netop din kontaktbetjent, med henblik på at du bliver ringet op eller tilskrevet via mail af kontaktbetjenten.
DIAlogen
Her kan du se vores seneste nyhedsbrev, hvor du kan læse om nye tiltag på området, interessante historier og gode råd. Der er et nyhedsbrev målrettet til hver kommune: