Spring til hovedindhold

Forslag

2 gange 7 års fængsel i sag om særdeles grov vold

Retten i Herning har i dag idømt en mand og en kvinde syv års fængsel i en sag om blandt andet vold af særligt rå, brutal eller farlig karakter.

Det var over en periode i februar og marts 2021 at en 37-årig mand og en 33-årig kvinde ifølge anklageskriftet har mishandlet en nu 31-årig mand i Haderup og udsat denne for voldtægt ved andet seksuelt forhold end samleje, ulovlig tvang, frihedsberøvelse, trusler og afpresning.

 

Den 31-årige mand blev blandt andet slået med forskellige genstande og på anden måde mishandlet, så han kan have været i livsfare.

 

Den 33-årige kvinde er desuden dømt for i en periode i april og maj 2018 at have begået bedrageri mod en nu 39-årig mand i Hundested.

 

Retten i Herning idømte de to 7 års fængsel.

 

Den 37-årige mand udbad sig betænkningstid mens den 33-årige kvinde har anket dommen.

 

”Der er tale om en voldssag af en grovhed, man sjældent ser, hvilket de markante straffe også vidner om. De er i det væsentligste dømt i overensstemmelse med anklageskriftet ligesom dommen i udstrakt grad er i overensstemmelse med det, jeg påstod”, siger senioranklager Søren Kløvborg efter dagens dom.

 

Kontaktperson for pressen

Senioranklager Søren Kløvborg fra anklagemyndigheden ved Midt- og Vestjyllands Politi, tlf. 40433701

Pressekontakt

Telefon: 51731906
 

22. juni 2026

Midt- og Vestjyllands Politi

Fire nye anholdelser relateret til aktuel konflikt

Fire mænd i alderen 18 til 22 år er anholdt og forventes klokken 12.00 i dag, mandag den 22. juni 2026, fremstillet i grundlovsforhør ved Retten i Herning.

19. juni 2026

Midt- og Vestjyllands Politi

Udenlandske fartsyndere lægger millioner i statskassen

41 millioner kroner - så mange penge har udenlandske bilister på halvandet år lagt i statskassen, efter Politiets Administrative Center har fået bedre mulighed for at sende bøder til fartsyndere uden for landets grænser.

18. juni 2026

Midt- og Vestjyllands Politi

Fire udlændinge varetægtsfængslet for tyveri af entreprenørmaskine

Onsdag blev fire polske mænd varetægtsfængslet for at have stjålet en minilæsser fra en byggeplads i Silkeborg.