Under anmeldelsen vil du have mulighed for at vedhæfte dokumenter og beskrive forholdet nærmere i et fritekstfelt. Du vil bl.a. blive bedt om at vælge, hvilken genstand du har købt. Vælg 'Andet', og beskriv forholdet nærmere i fritekstfeltet.
Du bedes have følgende oplysninger klar
Det kan fx være bruger-id, hjemmesidens adresse, Facebook-profil, adresse, telefonnummer, e-mailadresse o.l.
Du bedes vedhæfte al den dokumentation, som du har vedr. hændelsen, fx:
- Skærmprint af din MobilePay-kvittering eller kvitteringer på overførslen fra din bank, kortudsteder eller anden betalingstjeneste.
- Skærmprint af tekstbeskeder, originale e-mails eller Facebook-korrespondance.
Når du foretager anmeldelsen, bedes du vurdere, om du har flere oplysninger, som kan hjælpe politiet i forbindelse med efterforskningen af sagen.
Brug dit MitID, og gem al dokumentation – også efter du har sendt din anmeldelse
Hvad sker der, når jeg har anmeldt?
Kvitteringen vil bl.a. indeholde et journalnummer, som du bedes oplyse, hvis du senere henvender dig om din anmeldelse.
I politiet bestræber vi os på at behandle din anmeldelse så hurtigt som muligt. Vi modtager imidlertid mange anmeldelser om økonomisk svindel på nettet, så vi kan ikke på forhånd sige, hvornår din anmeldelse vil blive behandlet.