Spring til hovedindhold

Forslag

Misbrug ved betalingsapps

Du er ved at anmelde, at der er foretaget ukendte overførsler fra din betalingsapp (fx MobilePay).

Læs venligst nedenstående vejledning, inden du foretager anmeldelsen

Kontakt hurtigst muligt din bank eller udbyder og få spærret din app. Du skal ligeledes gøre indsigelse over de beløb, som er trukket, da det har betydning for, om du får dækket noget af tabet.

 

Politiet ønsker kun én anmeldelse af forholdet. Aftal med din bank eller udbyder, hvem der indgiver anmeldelse.

 

Under anmeldelsen vil du have mulighed for at vedhæfte dokumenter og beskrive forholdet nærmere i et fritekstfelt.

Hvis du har foretaget en fejloverførsel

Og modtageren ikke ønsker at tilbageføre pengene, skal du ikke fortsætte anmeldelsen her, men i stedet kontakte dit lokale politi på tlf.: 114 eller ved fysisk henvendelse på en politistation.
Du bedes have følgende oplysninger klar

Du bedes vedhæfte al den dokumentation, som du har vedr. overførslerne, fx:

 

  • Skærmprint af betalingskvitteringen fra din betalingsapp inkl. transaktionsoplysninger.
  • Din indsigelse eller tro- og loveerklæring til banken (oplys, hvilken bank der er tale om).
  • Oplysninger om evt. kendskab til gerningspersonen.
Når du foretager anmeldelsen, bedes du vurdere, om du har flere oplysninger, som kan hjælpe politiet i forbindelse med efterforskningen af sagen.

Brug dit MitID, og gem al dokumentation – også efter du har sendt din anmeldelse

Hvad sker der, når jeg har anmeldt?
Kvitteringen vil bl.a. indeholde et journalnummer, som du bedes oplyse, hvis du senere henvender dig om din anmeldelse. 
I politiet bestræber vi os på at behandle din anmeldelse så hurtigt som muligt. Vi modtager imidlertid mange anmeldelser om økonomisk svindel på nettet, så vi kan ikke på forhånd sige, hvornår din anmeldelse vil blive behandlet.