Læs venligst nedenstående vejledning, inden du foretager anmeldelsen
Hvis der fra din betalingsapp er foretaget betalinger eller overførsler, som du ikke kender til, skal du henvende dig til din betalingsapp-udbyder eller bank og gøre indsigelse mod de beløb, der er blevet trukket fra dine konti. Det er vigtigt, at du gør indsigelse over for din betalingsapp-udbyder eller bank, da det har betydning for din mulighed for at få refunderet pengene.
Hvis du gør indsigelse over for din betalingsapp-udbyder eller bank, behøver du ikke fortsætte anmeldelsen, da politiet i mange tilfælde i stedet vil få en anmeldelse fra din betalingsapp-udbyder eller bank. Du er dog velkommen til at fortsætte anmeldelsen, og du bør altid fortsætte anmeldelsen, hvis du har mistanke til en konkret person, som kan have foretaget betalingerne eller overførslerne, eller hvis du har andre oplysninger, som kan være vigtige for politiet.
Under anmeldelsen vil du have mulighed for at vedhæfte dokumenter og beskrive forholdet nærmere i et fritekstfelt.
Hvis du har foretaget en fejloverførsel
Du bedes have følgende oplysninger klar
Du bedes vedhæfte al den dokumentation, som du har vedr. overførslerne, fx:
- Skærmprint af betalingskvitteringen fra din betalingsapp inkl. transaktionsoplysninger.
- Din indsigelse eller tro- og loveerklæring til banken (oplys, hvilken bank der er tale om).
- Oplysninger om evt. kendskab til gerningspersonen.
Brug dit NemID/MitID, og gem al dokumentation – også efter du har sendt din anmeldelse