Læs venligst nedenstående vejledning, inden du foretager anmeldelsen
Kontakt hurtigst muligt din bank eller udbyder og få spærret din app. Du skal ligeledes gøre indsigelse over de beløb, som er trukket, da det har betydning for, om du får dækket noget af tabet.
Politiet ønsker kun én anmeldelse af forholdet. Aftal med din bank eller udbyder, hvem der indgiver anmeldelse.
Under anmeldelsen vil du have mulighed for at vedhæfte dokumenter og beskrive forholdet nærmere i et fritekstfelt.
Hvis du har foretaget en fejloverførsel
Du bedes have følgende oplysninger klar
Du bedes vedhæfte al den dokumentation, som du har vedr. overførslerne, fx:
- Skærmprint af betalingskvitteringen fra din betalingsapp inkl. transaktionsoplysninger.
- Din indsigelse eller tro- og loveerklæring til banken (oplys, hvilken bank der er tale om).
- Oplysninger om evt. kendskab til gerningspersonen.
Brug dit MitID, og gem al dokumentation – også efter du har sendt din anmeldelse