Spring til hovedindhold

Forslag

Svindel ved køb af vare eller ydelse

Du er ved at anmelde svindel i forbindelse med køb af en vare eller ydelse, som du ikke har modtaget.

Under anmeldelsen vil du have mulighed for at vedhæfte dokumenter og beskrive forholdet nærmere i et fritekstfelt.
Du bedes have følgende oplysninger klar
Det kan fx være bruger-id, hjemmesidens adresse, Facebook-profil, adresse, telefonnummer, e-mailadresse o.l.

Du bedes vedhæfte al den dokumentation, som du har vedr. købet, fx:

 

  • Skærmprint af din MobilePay-kvittering eller kvitteringer på overførslen fra din bank, kortudsteder eller anden betalingstjeneste.
  • Skærmprint af tekstbeskeder, originale e-mails eller Facebook-korrespondance.

Du bedes angive eller vedhæfte følgende:

 

  • CommunityID (fx Steam) på dig selv og gerningspersonen.
  • Skærmbillede af bytte eller tradevindue.
  • Skærmbillede af gerningspersonens nickname eller alias.
Når du foretager anmeldelsen, bedes du vurdere, om du har flere oplysninger, som kan hjælpe politiet i forbindelse med efterforskningen af sagen.

Brug dit MitID, og gem al dokumentation – også efter du har sendt din anmeldelse

Hvad sker der, når jeg har anmeldt?
Kvitteringen vil bl.a. indeholde et journalnummer, som du bedes oplyse, hvis du senere henvender dig om din anmeldelse. 
I politiet bestræber vi os på at behandle din anmeldelse så hurtigt som muligt. Vi modtager imidlertid mange anmeldelser om økonomisk svindel på nettet, så vi kan ikke på forhånd sige, hvornår din anmeldelse vil blive behandlet.