Spring til hovedindhold

Forslag

Sydøstjyllands Politi

Nyhed

4. december 2019 14:05

Vognmand får bøde på 1 million kroner

Retten i Horsens idømte i dag den 4. december 2019 en ung vognmand på 27 år, der tidligere har boet på Horsens-egnen, en bøde på 1 million kroner og en ubetinget frakendelse af førerretten i 1 år. Herudover fik han også konfiskeret to biler.

Sydøstjylland Politis logo

Specialanklager Pernille Moesborg fra Sydøstjyllands Politi uddyber: ’Den 27-årige vognmand blev dømt for 86 forhold, der er foregået fra april 2017 til august 2018. Størsteparten af forholdene vedrørte hans ansvar som arbejdsgiver for forskellige føreres overtrædelser af køre- og hviletidsreglerne, men sagskomplekset indeholdt også vognmandens egne overtrædelser blandt andet i form af kørsel i frakendelsestiden og hastighedsovertrædelser.’ 

Politiets efterforskning afdækkede bl.a. også, at vognmanden havde kørt med samme nummerplade på to forskellige lastbiler, og herudover at have kørt godskørsel for fremmed regning, selvom Færdselsstyrelsen havde tilbagekaldt hans tilladelser og undladt at indlevere dokumentation til Færdselsstyrelsens virksomhedskontrol. I et tilfælde er vognmanden desuden også dømt for at have modsat sig anholdelse, da Sydøstjyllands Politi standsede ham.

Den 27-årige vognmand mødte ikke til retsmødet, da han opholder sig i udlandet.

Det er uvist, hvordan han forholder sig til dommen.
 

Pressekontakt

 

I åbningstiden

Mandag-fredag kl. 07.00-15.00
E-mail: sojyl-kommunikation@politi.dk
Tlf.: 4041 5249

 

Uden for åbningstiden

E-mail: sojyl@politi.dk
Tlf.: 114

22. juni 2026

Sydøstjyllands Politi

Politiet: Godt naboskab kan gøre en forskel for at undgå indbrud

Sommerferien står for døren. Sydøstjyllands Politi opfordrer borgerne til at hjælpe hinanden og tænke indbrudsforebyggelse ind i ferieplanerne.

19. juni 2026

Sydøstjyllands Politi

Sag om drab og drabsforsøg forventes afsluttet som tilståelsessag

En 33-årig mand, der er sigtet for drab og drabsforsøg, forventes at skulle for retten den 10. juli 2026.

11. juni 2026

Sydøstjyllands Politi

22-årig mand idømt fængselsstraf efter biljagt i Kolding

En 22-årig mand er torsdag ved Retten i Kolding blevet idømt 1 år og 11 måneders ubetinget fængsel for i december 2025 at have forsøgt at køre fra politiet med høj hastighed gennem Kolding og derved udsat adskillige andre trafikanters liv og førlighed for fare.