Hav følgende parat
- Oplysninger om indehaver/bestyrer – cpr-nr., navn, telefonnummer
- Oplysninger om forventet salg – varetype, antal
- Oplysninger om opbevaringsforhold/udstilling – fx uddybende forklaring om opbevaring, skitse af rummet, billeder, plantegning m.m.
- Dokumentation for opbevaringsforhold - billeder af opbevaringsforhold/udstilling, certifikat på dør/skab, kopi af AIA erklæring, detaljer om alarmsystem
- Ved fornyelse – journalnummer til tilladelse der skal fornyes
- Ved fornyelse – våbenbøger 12 måneder tilbage
- Oplysninger om indehaver/bestyrer – cpr-nr., navn, telefonnummer
- Oplysninger om forventet salg
- Oplysninger om eksplosivstoffer – kvantum, art, UN-nummer, fareklasse
- Tidsperiode – periode for opbevaring
- Opbevaringsadresse
- Oplysninger om medansvarlig/juridisk person – cpr-nr., navn, e-mailadresse, telefonnummer
- Dokumentation for bestået kursus i eksplosivstoffer
- Ved fornyelse – journalnummer til tilladelsen der skal fornyes
- Oplysninger om indehaver/bestyrer – cpr-nr., navn, telefonnummer.
- Oplysninger om forventet salg – varetype, antal.
- Oplysninger om opbevaringsforhold/udstilling – fx uddybende forklaring om opbevaring, skitse af rummet, billeder, plantegning m.m.
- Oplysning om arrangementet – navn, adresse
- Arrangementets kontaktperson – navn, telefonnummer, e-mailadresse
- Oplysninger om stedets vagtselskab – navn, telefonnummer, e-mailadresse
- Oplysninger om sikkerhed/fastgørelse af våben på stand
Vær opmærksom på, at det er hver enkelt udstiller, der skal ansøge om tilladelse – ikke arrangøren af udstillingen eller messen.
Spørgsmål og svar
Hvis jeres virksomhed ikke har MitID, skal I sende de oplysninger, som vi skal bruge til at behandle jeres ansøgning, som brevpost. Se kontaktoplysninger.
I skal dog være opmærksom på, at det forlænger sagsbehandlingstiden væsentligt, hvis I vælger at ansøge med brevpost.
Det skyldes, at brevpost øger risikoen for fejl i ansøgningen, at vi skal bruge længere tid på manuel indtastning af jeres data, og at PostNord typisk skal bruge op til fem dage på levering af almindelige breve.
Når I har indsendt jeres blanket digitalt, modtager I en kvittering via Digital Post.
I kan forvente svar inden for 1 måned.
Hvis vi mangler yderligere oplysninger i forbindelse med jeres ansøgning, vil vi kontakte jer. Ellers vil I modtage afgørelsen via Digital Post.
Kontakt Tilladelser
Hvis I har spørgsmål eller har brug for hjælp til jeres ansøgning, kan I kontakte enheden for Tilladelser i Politiets Administrative Center.
Se kontaktoplysninger