Masseregistrering
Hvis I skal registrere en større mængde af våben, våbendele eller ammunition, som I vil indføre eller udføre af Danmark, skal I anvende arket herunder. Arket har Politiets Administrative Center udviklet i samarbejde med en stor våbenimportør i Danmark og det giver jer muligheden for at registrere alle de lovpligtige informationer ét sted.
Hent arket til brug ved masseregistrering (Excel)Hav følgende parat
Oplysninger om sælger
- Navn
- Adresse
- Land
Våbendata
- Serienummer på både våben og våbendele
- Våbentype
- Fabrikat
- Model
- Ladesystem
- Kaliber
- Pibelængde (målt fra pibens munding til enden af patronkammeret)
- Våbnets totale længde (målt fra kolben til mundingen)
Oplysninger om køber/modtager
- Navn
- Adresse
- Land
Våbendata
- Serienummer på både våben og våbendele
- Våbentype
- Fabrikat
- Model
- Ladesystem
- Kaliber
- Pibelængde (målt fra pibens munding til enden af patronkammeret)
- Våbnets totale længde (målt fra kolben til mundingen)
Godkendelse af indførsel fra modtagerlandet
– Evt. indførsel fra modtagerlandet eller dokumentation fra rette myndighed om, at genstanden ikke er tilladelseskrævende
Spørgsmål og svar
I skal dog være opmærksom på, at det forlænger sagsbehandlingstiden væsentligt, hvis I vælger at ansøge med brevpost. Det skyldes, at brevpost øger risikoen for fejl i ansøgningen, at vi skal bruge længere tid på manuel indtastning af jeres data, og at PostNord typisk skal bruge op til fem dage på levering af almindelige breve.
Når I har indsendt din blanket digitalt, modtager I en kvittering via Digital Post.
Vi bestræber os på at behandle jeres ansøgning inden for en til to uger. I perioder med spidsbelastning kan I dog forvente en længere sagsbehandlingstid.
Hvis vi mangler yderligere oplysninger i forbindelse med jeres ansøgning vil vi kontakte jer, ellers vil I modtage afgørelsen via Digital Post.
Kontakt Tilladelser
Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp til din ansøgning, kan du kontakte enheden for Tilladelser
Se kontaktoplysninger