Spring til hovedindhold

Forslag

Ansøg om tilladelse til ind- og udførsel af våben

Ansøg om tilladelse til at føre våben ind i eller ud af landet.

HAV FØLGENDE PARAT
Du skal logge ind med virksomhedens NemID.
  • Oplysninger om sælger – navn, adresse, land. 
  • Våbendata – våbennummer, våbentype, fabrikat, model, ladesystem, kaliber, pibelængde målt fra pibens munding til enden af patronkammeret, våbnets totallængde målt fra kolben til mundingen. 
 
  • Oplysninger om køber – navn, adresse, land. 
  • Godkendelse af indførsel fra modtagerlandet – evt. indførsel fra modtagerlandet, eller dokumentation fra rette myndighed om, at genstanden ikke er tilladelseskrævende. 
  • Våbendata – våbennummer, våbentype, fabrikat, model, ladesystem, kaliber, pibelængde målt fra pibens munding til enden af patronkammeret, våbnets totallængde målt fra kolben til mundingen. 
 
Spørgsmål og svar
Hvis din virksomhed ikke har NemID, skal du sende de oplysninger, som vi skal bruge til at behandle din ansøgning, som brevpost. Se kontaktoplysninger

Du skal dog være opmærksom på, at det forlænger sagsbehandlingstiden væsentligt, hvis du vælger at ansøge med brevpost. Det skyldes, at brevpost øger risikoen for fejl i ansøgningen, at vi skal bruge længere tid på manuel indtastning af dine data, og at PostNord typisk skal bruge op til 5 dage på levering af almindelige breve.
 
Det koster ikke noget at ansøge om tilladelse til ind- og udførsel af våben.

Når du har indsendt din blanket digitalt, modtager du en kvittering i e-Boks. 

Vi bestræber os på at behandle din ansøgning inden for 1-2 uger. 

 

I perioder med spidsbelastning kan du dog forvente en længere sagsbehandlingstid.

Hvis vi mangler yderligere oplysninger i forbindelse med din ansøgning vil vi kontakte dig, ellers vil du modtage afgørelsen i din e-Boks.

 

 

 

Kontakt våbenafdelingen

Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp til din ansøgning, kan du kontakte våbenafdelingen

Se kontaktoplysninger