Hav følgende parat
MitID (husk at vælge din erhvervsprofil, hvis du logger ind som enkeltmandsvirksomhed, IVS, I/S o.l.)
Opbevaringsadresse på våbnet
Betalingskort, hvis tilladelsen er pålagt afgift
Supplerende oplysninger
Oplysninger om medarbejder
- CPR-nr.
- Navn
- Telefonnummer
- Mailadresse
Våbendata
- Våbennummer
- Våbentype
- Fabrikat
- Model
- Ladesystem
- Kaliber
- Pibelængde målt fra pibensmunding til enden af patronkammeret
- Våbnets totallængde målt fra kolben til mundingen.
Herudover skal I oplyse, hvad våbnet skal bruges til.
Spørgsmål og svar
I skal dog være opmærksom på, at det forlænger sagsbehandlingstiden væsentligt, hvis I vælger at ansøge med brevpost.
Når I har indsendt ansøgningen, modtager I en kvittering via Digital Post.
Hvis vi mangler yderligere oplysninger i forbindelse med jeres ansøgning, vil vi kontakte jer. Ellers vil I modtage afgørelsen via Digital Post.
Sagsbehandlingstid for våbenansøgninger
Vi kan desværre ikke sige noget om, hvor lang tid det tager at behandle de individuelle sager. Til gengæld kan vi fortælle, hvornår de sager, vi arbejder på i øjeblikket, er kommet ind. På den måde kan I få en indikation af, hvor langt jeres ansøgning er i processen.
Overblik over den aktuelle status på våben
Ved indgivelse af ansøgningen bortfalder fortrydelsesretten, og afgiften er ikke refunderbar.
Det koster ikke noget at ansøge om tilladelse til bl.a. signalvåben og kombinerede gas- og signalvåben.
Bestemmelserne om betaling fremgår af våbenlovens § 6b, som I kan finde på retsinfo.dk (åbner i et nyt vindue).
Kontakt Tilladelser
Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp til din ansøgning, kan du kontakte enheden for Tilladelser
Se kontaktoplysninger